A little bit of nail art III

On todays menu are another 4 manicures.

Na današnjem meniju su još 4 manikure.


Oriental flowers
I really love flower manicures, especially in combination with several twigs. I already did very similar mani, but then I was determined that I want cherry flower over turquoise base and it turned up awesome so why not recreate something alike. This time I didn't have any special wishes, just something a little bit oriental and some sort of spring welcome. Over a dry base I painted China glaze Kalahari kiss in 2 coats a then I drew out twigs on the bottom of the nail with b*pretty black tip painter. Only on my ring finger I went a little crazy by drawing to twigs, on the bottom and on the top of the nail. :D With dotting tool I added flowers on the twigs using red Essence Multidimensions Drama queen, white Debby A293 and for the pestles Essence Little Miss Sunrise. Before applying TC I waited a bit longer to let the flowers dry completely so they wouldn't end up protracted over the nail.

Orijentalni cvjetovi
Obožavam cvjetne manikure, pogotovo u kombinaciji s ponekom grančicom. Već sam jednom radila vrlo sličnu manikuru ovoj, ali sam si zacrtala da želim trešnjin cvijet preko tirkizne podloge i ispalo je super pa sam htjela ponoviti nešto slično. Ovaj put nisam imala nekih posebnih želja, čisto nešto mrvicu orijentalno i da bude kao neki pozdrav proljeću. Preko baznog laka sam nalakirala China glaze Kalahari kiss u dva sloja i potom b*pretty crnim tip painterom na svim prstima izvukla grane u dnu nokta. Samo na prstenjacima sam si dala oduška pa su grane bile i u dnu i na vrhu nokta. Točkalicom sam na grane dodala cvjetiće te sam za to koristila crveni Essence Multidimension Drama queen, bijeli Debby A293 i za tučke žuti Essence Little Miss Sunrise. Prije sloja TC-a sam dosta čekala da se dobro osuše kako ne bi završile razvučene po noktu.



Clouded
I did this manicure on a given theme. Main color should have been blue, but who cares - I did it all in blue! :D Clouded manicure has been long planned, but to tell you the truth, I have a lot of plans and there's so little time. I refuse to paint nails more often than twice a week because I want to enjoy the manicures I create and than I simply don't have enough time. Over dried base I painted 2 coats of Essence I got a crush on blue from Love Letters LE. When Essence dried, I started with clouds. First ones were made with Golden rose matte 10 and the other ones with OPI Mermaid's tears. I have to admit that it wasn't that simple to get nice semicircles as other bloggers and girls described. I don't know how they achieved it because on my nails it looked like straight stairs that I had to finish with big dotting tool. In the end I was satisfied with the result, but there's still that 'I don't get it' in the air... However, I applied one TC layer over clouds and the world became more beautiful immediately! :D

Oblačno
Ovu sam manikuru radila na zadanu temu. Glavna boja je trebala biti plava, ali kad je bal nek' je maskenbal pa je kod mene sve ispalo plavo! :D Oblačna manikura već mi je dugo u planu za napraviti, ali iskreno da vam kažem, jako puno manikura mi je u planu napraviti, a tako malo vremena imam. Odbijam lakirati nokte češće od 2 puta tjedno jer želim uživati u onome što napravim i onda jednostavno nemam kada. Preko posušene baze sam nalakirala 2 sloja Essence I got a crush on blue iz Love letters LE. Kada se Essence osušio, radila sam dvije naoblake. Prva je napravljena Golden rose matte 10, a druga OPIćem Mermaid's tears. Moram priznati da nije bilo tako jednostavno dobiti fine polukrugove kako su to neke blogerice i curke opisivale. Ne znam kako je to njima pošlo za rukom jer ja sam uredno dobivala ravne stepenice koje sam morala dorađivati velikom točkalicom. Na kraju sam bila zadovoljna rezultatom, ali još mi u zraku stoji ono 'nije mi jasno'... Uglavnom, oblake sam prelakirala jednim slojem TC-a i svijet je odmah bio ljepši! :D



Textured bandage
I was really stunned by this manicure. Otherwise I'm pretty self-critical when it comes to manicures and nails, I deprecate and I'm never really satisfied with them, but this one swept me off my feet so much, that I wore it until it was completely worn and I showed it around with proud. Maybe someone won't like this combination of sand nail polish and the regular one, but I went totally crazy about these type of manicures. :D They seem a bit unusual, like some artistic installations and the fact that duct tape manicure with sand nail polish looks flawless didn't hinder. Over a dry base I painted Rimmel Jazz funk which one very weird color. On the photos it looks totally red, but in real life it's actually dark rose. I applied 2 coats and consider that I was pleased with the color, I decided to wear it a little so the world can see it's beauty. :D Sand nail polish came tomorrow. I cut duct tape in stripes with unequal width and I stuck them over every nail to look like slack wrapped bandage. It was important to remember by which order were the stripes placed. I should remove them from the last one placed to the firs, especially if they overlap one another. I overpainted nails with these stripes with sand nail polish beauty UK Grit FX Banxy and right away removed the stripes. I got sharp and very neat lines that enchanted me. Of course, TC wasn't necessary.

Hrapavi zavoji
Ovom sam manikurom bila oduševljena. Inače sam prilično samokritična kada su manikure i nokti u pitanju i sve osuđujem te ničim nisam sasvim zadovoljna, ali ova manikura me oborila s nogu do te mjere, da sam je nosila dok se nije skroz pohabala i ponosno sam je uokolo pokazivala. Ono što se nekome možda neće svidjeti je kombinacija sandića i običnog laka za nokte, a ja sam za takvim manikurama totalno pomahnitala. :D Izgledaju mi onako neobično, kao neke umjetničke instalacije, a i činjenica da manikura sa samoljepljivom vrpcom izgleda besprijekorno kada se radi sandićem nije odmogla. Preko baze sam nalakirala Rimmel Jazz funk koji je tako neka šućmurasta boja. Na fotkama je izgledao ful crveno, dok je u stvarnosti zapravo tamna roza. Nalakirala sam ga u dva sloja i obzirom da sam bila zadovoljna bojom, odlučila sam ga malo pronosati da vidi svijeta. :D Sandić je gore došao tek sutradan. Od samoljepljive vrpce sam isjekla trakice nejednakih širina te ih lijepila preko svakog nokta da izgleda kao olabavljen ili smotano omotan zavoj. Bitno je bilo zapamtiti kojim sam redoslijedom lijepila trakice jer je to bitno kod skidanja, pogotovo ako se preklope. Tako prelijepljene nokte sam prelakirala hrapavcem beauty UK Grit FY Banxy i odmah potom odstranila trakice. Dobila sam oštre i izrazito uredne linije koje su me oduševljavale. Naravno, TC gore nije bio potreban.



Girly girl colors
I saw something like this online and had some spare time, so the decision was made. Of course it didn't turn up as I hoped, but I am aware that for some good recreations I still have to drink a lot of milk. :D It turned up as it turned up, I'm satisfied and I'm not, but at least I had something different than usual on my nails. Over dried base I painted bottom-up nail polishes as I wrapped them like curtains. The polishes were: Rimmel Portobello pink, Essence Multidimensions The one and only, Eveline 690, Rimmel Jazz funk and OPI Malaga wine. There shouldn't be that wide patch of OPI, but I miscalculated the width of patches. :D I feared the most how long will it take because usually that much layers need a lot of time to dry, but I was surprised. I didn't have to wait that long. There's also something in the fact that I didn't paint these layers over the whole nails but just as I needed 'till next color. I avoided also chipping due to too thick layer of nail polishes. I ended this manicure with one layer of TC.

Girly girl boje
Vidjela sam sličnu manikuru online i imala sam viška slobodnog vremena pa sam odlučila probati. Naravno da nije ispalo onako kako sam se nadala, ali svjesna sam da za neko remek-djelo moram još puno mlijeka popiti. :D Ispalo je tako kako je ispalo, zadovoljna sam i nisam, ali barem sam na noktima imala nešto drugačije u odnosu na sve manikure koje sam do sada nosila. Nakon baze sam odozdol prema gore lakirala lakiće tako da sam ih zavijala kao zavjesu. Redom su to bili Rimmel Portobello pink, Essence Multidimensions The one and only, Eveline 690, Rimmel Jazz funk i OPI Malaga wine kojeg realno nije trebalo biti tako debeli sloj, ali malo sam se preračunala u debljini slojeva. :D Najviše me bilo strah koliko će sve to skupa trajati jer se obično toliki slojevi laka jako dugo suše, ali iznenadila sam se. Uopće nisam morala dugo čekati. Doduše ima nešto i u tome što nisam slojeve lakirala preko cijelog nokta nego samo onoliko koliko mi je trebalo do sljedeće boje, a time sam izbjegla i otkrhnuća uslijed predebelog sloja laka. Manikuru sam završila jednim slojem TC-a.



That was about it for today because I still have unpublished manicures! :D What caught your eye and how do you manage these a bit tougher manicures?

To je bilo to za danas jer neobjavljenih manikura još uvijek imam! :D Što je vama najviše za oko zapelo i kako se vi snalazite 'tvrđi orah' manikurama?

* till next post!

:* do sljedećeg posta! 




5 comments:

  1. E zadnja mi je najljepša! ^.^

    ReplyDelete
  2. Jedna bolja od druge :D
    Baš sve podsjećaju na lijepo vrijeme, proljeće, ljeto...
    Prva bi mi možda bila najbolja, ali krem boja baze nije baš moja boja ^^

    ReplyDelete
  3. sviđa mi se ovaj sa teksturom, i oblaci su mi isto predivni

    ReplyDelete
  4. All of them are wonderful! Oriental flowers is the one that inspires me the most, I love Japan and Asia, and this reminds me of cherry blossom and spring

    ReplyDelete
  5. Hrapavi zavoji <3 <3 :)

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!