Ruffian manikura

Something simple today... No stamping, no stickers, no troublesome manicures, just good old ruffian. I like this nail art technique a lot because it’s simple and minimalistic, with clean lines, and even if you messed up the color combo, the minimalism and the shipshape thing should get you out of the woods. What I’ve envisioned this time was something cheerful, lively colored in mint-turquoise and purple. Of course I’ve got distracted and led astray to purple but not nearly as fun and vibrant.

Danas nešto jednostavno... Nikakvo pečatiranje, pravljenje stickera, kao ni ine muke po manikiranju, nego samo dobar stari ruffian. Ovu tehniku nail arta jako volim jer je jednostavna i minimalistička, čistih linija i čak i da zeznete kombinaciju boja, taj minimalizam i cakum-pakum đir bi vas mogao izvući. Ono što sam si ja ovog puta zamislila je nešto veselo, živih boja i to kombinaciju neke mint-tirkizne i ljubičaste nijanse. Naravno da se našlo nešto što me totalno odvelo s puta i ostala sam pri ljubičastoj, ali nimalo veseloj i živoj.



When I first started playing with polishes and nails, ruffian was, as a technique, early in line. It immediately caught my eye and even though I was a complete rookie struggling with neatly applying polish, I choose a bit too tough nut to crack – from starters I decided to make things a bit more complicated and I made a triple ruffian. Back then I didn’t even begin to think about templates so it was all good old messy freehand. This is how it looked like…
(I apologize in advance for poor picture quality, but then I used bad mobile phone / old wreck and actually it’s quite miraculous it turned out as well. I didn’t need better pictures because I made them for my own personal collection and to keep track of my progress.)

Kada sam tek počela kemijati s lakićima i noktima, ruffian je kao tehnika vrlo brzo došao na red. Odmah mi je to zapelo za oči i iako sam bila još totalni početnik s poteškoćama samo pri urednom lakiranju, zadala sam si ipak malo pretvrd orah - naime, odmah sam se iz prve odlučila malo zakomplicirati i napravila sam trostruki ruffian. Tada mi još šablone nisu padale na pamet niti sam ih imala pa je sve bio dobri stari grbavi freehand. Ovako je to izgledalo... (Unaprijed se ispričavam zbog loše kvalitete slike, ali tada sam još fotkala izrazito lošim mobitelom/starom kantom i zapravo je pravo čudo što je ovako dobro i izgledalo. Bolje mi fotke nisu trebale jer sam si fotkala manikure čisto za neku svoju kolekciju i da mogu pratiti napredak.)


After that, I did ruffian a few more times. Every time I was satisfied (at least the ruffian part), because, it's true, I love this technique. You can pick any two colors and even if they're completely wrong match, you’ll end up with nice and elegant manicure, on one condition, you must work on your neatness. A couple of ruffians are available here on this blog here and here.

Nakon ovog, ruffian sam radila još par puta. Svaki sam put bila zadovoljna (barem tim ruffianskim dijelom) jer što je, je - obožavam ovu tehniku. Odaberete bilo koje dvije boje pa makar totalno nespojive, a opet dobijete lijepu i elegantnu manikuru uz uvijet da malo poradite na urednosti. Dva ruffiana su čak i tu na blogu: tu i tu.


For today's ruffian I used:
  • Eveline 8u1 as base
  • Flormar M04 two coats
  • Golden rose Rich color 27 one thicker coat
  • Micropore Scotch tape
  • Scissors with wavy pattern for making templates
  • Aura Jelly TC
Za današnji sam ruffian koristila:

  • Eveline 8u1 kao bazu
  • Flormar M04 u dva sloja 
  • Golden rose Rich color 27 u jednom debljem sloju
  • Micropore samoljepljiva vrpca
  • Škare s valovitim uzorkom za izradu šablone
  • Aura Jelly TC

At first I didn't quite get along with the color combination especially because this purple just won't do. It's impossible to take its picture in which it looks purple for the world. :/ Realistically speaking, it's quite dark and the purple is nicely visible only in daylight, but I had taken pictures in daylight and still ended up with nothing. :) In the end the simplicity enchanted me and I was sad when I had to take the manicure off.

How much do you like the ruffian technique? Do you wear it?

:* until next time!

Na prvu mi kombinacija boja stvarno nije legla pogotovo zato što ova tamno ljubičasta jednostavno ne posustaje. Ne možeš ju poslikati da izgleda ljubičasto da si pita. :/ Realno, dosta je tamna i tek se na dnevnom svjetlu ta ljubičasta fino vidi, ali i fotkala sam na dnevnom svjetlu pa opet ništa. :) Na kraju me opet ta jednostavnost i opčinila i bilo mi je jako krivo kada je došlo vrijeme za skinuti manikuru.

Kako se vama sviđa ruffian kao tehnika? Nosite li ga?

:* do sljedećeg posta! 

2 comments:

  1. That colour combi is just stunning! Lovely mani!

    ReplyDelete
  2. ajme! baš mi je drago da sam vidjela ovu početničku, pa i ti si nekada bila običan smrtnik :) :) :)

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!