Tryin' to be cool


The manicure I'm showing you today is a real piece of work. It didn't spare me and it was a problem doing it. The stars just didn't align. Watching it like this, I know it was worth it…but still, I wanted to get out of my skin. :)


I saw this idea online too, I just changed the colors. However I had to think of a way to make this in as little amount of time as possible because drying first, then second and finally third coat really didn’t have much sense. Regretfully, I didn’t have that much time so I made my famous stickers the day before. Actually I just applied some black creamy and some gold sandy polish on the foil and when it was time for my manicure, I took off dried polish of the foil and cut it in lines.


Manikura koju vam predstavljam danas je baš prava mustra. Nije me štedjela i baš je bilo problematično napraviti ju. Jednostavno mi se zvijezde nisu posložile. Dok je ovako gledam, znam da se trud isplatio, ali svejedno... Htjela sam iz kože iskočiti. :)

I ovu sam ideju vidjela negdje online samo sam promijenila boje, ali trebalo je smisliti kako da ovo napravim u što kraćem roku jer sušenje jednog sloja, pa drugog i naposljetku trećeg stvarno nema smisla. Toliko vremena nažalost nisam imala te sam dan ranije napravila one moje famozne stickere. Zapravo sam samo na foliju nalakirala mrlje crnog creme laka i zlatnog sandića i onda kada je manikiranje došlo na red, skinula sam mrlje s folije i izrezala štrafte.




In theory this wouldn't be complicated at all if I didn’t lack the black stripes from starters. After that my hands were really shaking while I applied stripes to wet polish so I howled at the moon while doing it also. And then came the worst part. When I made polish patches and cut them in stripes, I didn’t really fuss about length so they were too long and I didn’t shorten them before applying because I wanted a nice, even line at the base of the nail and I planned on cleaning it up with brush and acetone. Goodness’ gracious, what a drag! Black patches were in fact a double coat of black polish, and the golden shade was a sandy which is always a problem to remove with only acetone. It was a mess unseen before…I think I never smudged my cuticles that much and of course I couldn’t clean it right. The photos were made the next day after a lot of soaking my hands in water so I could get it out of my fingers a bit.


U teoriji ovo uopće ne bi bilo komplicirano da mi nije usfalilo crnih trakica pod prvo. Onda su mi se u slaganju trakica u mokar lak jako tresle ruke pa sam i tu zavijala na mjesec, a onda i ono najgore. Kada sam radila mrlje na foliji i rezala ih u štraftice, nisam se baš opterećivala dužinom trakica pa su ispale preduge, a nisam ih skratila prije stavljanja na nokat jer sam htjela lijepu ravnomjernu liniju uz kožicu u dnu nokta i to sam planirala počistiti kistom i acetonom. Majko moja mila, koja muka! Crne mrlje su ustvari bile 2 sloja crnog laka, a zlatna nijansa je svakako sandić koji je u svakom slučaju problem samo acetonom skinuti. Bio je to neviđen nered... Mislim da nikada nisam toliko zamuljala kožicu i naravno da je nisam uspjela počistiti kako spada. Fotke su nastale dan kasnije nakon što sam ruke dosta muvala po vodi kako bi to koliko-toliko izašlo.

The polishes I used:
  • Eveline 8u1 as base
  • Essence Multidimension Tryin't to be cool two coats
  • Eveline 192 for black stripes
  • Golden rose Holiday 82 for golden stripes
  • Essence BTGN quick drying TC

Lakovi koje sam koristila:
  • Eveline 8u1 kao baza
  • Essence Multidimension Tryin't to be cool u 2 sloja
  • Eveline 192 za crne trakice
  • Golden rose Holiday 82 za zlatne trakice 
  • Essence BTGN brzosušeći TC


How do you like it? I heard that it looked too formal... I had to admit it hadn't occurred to me, but yes – it is a bit strait and shiny as the profession dictates – but to me it’s OK. Anyway, for really formal occasions I pick monochrome and not too noticeable nails.



Kako se vama ovo sviđa? Dobila sam komentar negdje da izgleda presvečano... Moram priznati da mi to nije palo na pamet, ali da - malo je strogo i cakli se po p.s.-u, ali meni je ok. Ionako za stvarno svečane prilike biram jednobojne i ne preupadljive nokte. 


:* until next time!

:* do sljedećeg puta!

5 comments:

  1. Meni je ovo super! Ja ne bih dala pridjev svečano, nego orijentalno :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za orijentalno mi falo još malo orijentalnih boja... :D Hvala!

      Delete
  2. svečano? ne. plava i zlatna, u skladu s odjevnom kombinacijom još nekako.... crna i zlatna svakako
    nisam znala da si radila trakice, uf jaako pipkavo i teško da ispadne precizno, svaka čast!

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!