Triput hura za pečatiranje

I'm really happy to be able to share a stamping manicure with you that I managed to do perfectly without cheating. You may know that I usually make stickers which I, playing it safe, first stamp ant then just apply to nail. Well now I decided to put an end to it! Not only did I succeed but I’m also overjoyed because I’ve opened a whole new world of options and combinations for my manicures.


Jako sam happy što napokon s vama mogu podijeliti manikuru s pečatiranjem koje mi je savršeno uspjelo bez varanja. Znate da obično radim stickere koje onako ziheraški otpečatiram i onda samo nakeljim na nokat. E pa ovaj sam put odlučila tome stati na kraj! Ne da mi je uspjelo, nego sam presretna jer sam si otvorila popuno novi vid manikiranja s brdo opcija i kombinacija.


I already wrote on how I'd acquired a lot of stamping plates lately even though I rarely do that kind of manicure just because a success is kind of lottery. I found the plates interesting and I had to have them. Because I find Essence’s stamp too small and not something extra, I bought one square shaped with green rubber on eBay and I thought that had solved my problems. However, I had a lot of problems with that one too so I bought another one by recommendations from some great nail girls. That one is from eBay too, made from gray plastic, two sided with white rubbers and quite soft. I had something similar before but no matter what I tried to do with it, it didn’t work so I threw it away. I decided to stick to this one to see what’s it really about.


Već sam pisala kako sam u posljednje vrijeme kupila dosta pločica za pečatiranje iako dosta rijetko prakticiram takve manikure baš zato što je lutrije hoće li uspjeti ili ne. Jednostavno su mi bile zanimljive i morala sam ih imati. Kako mi je Essenceov pečat premal, a i nije baš sad nešto ekstra kupila sam jedan četvrtasti za zelenom gumom na ebayu i mislila sam da su time moji problemi riješeni. Međutim i s njim sam imala dosta problema pa sam kupila još jedan za koji sam dobila preporuke izvrsnih noktarica s jednog foruma. Taj drugi je isto s ebayja, od sive plastike, dvostrani s bijelim gumama i dosta je mekan. Već sam prije imala nešto slično, ali što god pokušala s njim, nije funkcionirao pa sam ga zafitiljila u smeće. S ovim sam odlučila zapeti da vidim u čemu je stvar.

First I stamped to paper because I didn’t want to mess up my nails and had six or seven shots and misses and then on what roughly had to be my eighth try I managed to get a perfect pattern, and I really mean perfect. Still, I decided to stamp it to paper just like the next couple of perfect ones and then I had the courage to stamp a nail. However, the pattern I choose for the nail failed, just like the next few following so I went berserk, left the mess on the table and went on an educational trip to YouTube. Having seen a few tutorials, feeling kind of full of knowledge (nothing really new actually), I went back to my stamping and everything I got was flawless, and it stamped flawlessly to my nails. I was so excited and happy, but truth be told, I have no idea what did I do differently from before when I failed. I really don’t know, but it doesn’t matter.


Prvo sam prenašala na papir da ne zeznem stvar na nokima pa je to bilo jedno 6-7 pucnjeva u prazno i tamo negdje kod 8. pokušaja sam najednom pokupila savršen uzorak. Znači doslovno savršen, ali sam ga svejedno prenjela na papir kao i sljedeća 2 savršena i tek sam se onda okuražila prenjeti na nokat. Međutim, uzorak koji je bio namijenjen noktu nije uspio kao ni sljedećih par pa sam svjetski pozvijerila, ostavila nered na stolu i odtišla se 'educirati' na youtube. Odgledavši par tutorijala sva puna kao nekog znanja (ništa novo zapravo), vratila sam pečatiranju i sve što sam pokupila nakon toga bilo je besprijekorno, a tako se prenjelo i na nokat. Bila sam baš ushićena i happy, ali iskreno da vam kažem, pojma nemam što sam napravila drugačije u odnosu na neuspjele pokušaje. Stvarno ne znam, no nije ni bitno.


For this manicure I needed:
  • Eveline 8u1 as base
  • Deborah Shine Tech 23 two coats for my pinkie
  • Flormar 393 two coats on my pinkie over Deborah
  • Rimmel How do you lilac it two coats for my middle finger and my ring finger
  • Golden rose Rich color 31 two coats for my index finger and thumb
  • Silver round rivets
  • Essence BTGN TC

Za ovu mi je manikuru bilo potrebno:
  • Eveline 8u1 kao baza
  • Deborah Shine Tech 23 u dva sloja na malom prstu
  • Flormar 393 u dva sloja na malom prstu preko Deborah laka
  • Rimmel How do you lilac it u dva sloja na prostaku i prstenjaku
  • Golden rose Rich color 31 u dva sloja na kažiprstu i palcu i kao pečat
  • srebrne okrugle zakovice
  • Essence BTGN TC

:* until next time!

:* do sljedećeg posta!

2 comments:

  1. prvi put da čujem ''prostak'' hehehe ;) stvarno smiješno....pečatiranje je ispalo super ;)

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!