Round 2

To continue from last time... :) Today I've got three manicures for show-and-tell so let's go! :)

Nastavljam dalje... :) Danas imam nove tri manikure za pokazati vam pa hajdmo! :)



Dots and stripes

I wanted to play a little bit with dots and stripes combo. Somehow I was in it for a while and it was an absolute must have for my nails. Next manicure goes a step beyond. :D For this manicure I picked a minty. The craze for that shade doesn't end, but this time is totally understandable. The most impressive, and yet demure, immensely cute and very trendy. My minty is Eveline Color instant 915 that I've applied in two coats over dried base polish (Eveline Diamond hard and shiny nails). When minty has completely dried, I polished half of my ring and middle finger with black Eveline Color instant 192. Over black polish I pasted self-adhesive stripes in white, and minty part of nail, like all other entirely minty nails, dotted with white acrylic paint. Usually I like to do those small things with acrylic paint because fast drying TC won't smudge them, and without TC I don't end my manicures.

Točkice i prugice

Htjela sam se malo poigrati kombinacijom točkica i prugica. Nekako me to držalo jedan period i bilo je apsolutni mus za imati na noktima. Sljedeća manikura čak ide i korak dalje. :D Za ovu manikuru sam izabrala jedan mintić. Pomama za tom nijansom ne prestaje, ali ovaj put se radi o totalno opravdanoj pomami. Najupečatljivije, a opet ne previše nametljivo, izrazito slatko i vrlo trendy. Moj mintač je Eveline Color instant 915 koji sam u dva sloja nalakirala preko osušenog sloja baznog laka (Eveline Diamond hard and shiny nails). Kada se mintač sasvim osušio, pola prstenjaka i srednjeg prsta sam prelakirala crnim Eveline Color instant 192. Preko crnog dijela sam okomito zalijepila samoljepljive trakice u bijeloj boji, a mint dio kao i sve ostale sasvim mint nokte sam točkala bijelom akrilnom bojom. Inače više volim sve te sitnice odraditi akrilnim bojama ukoliko je to moguće jer ih brzosušeći TC neće razmuljati, a bez TC-a ne završavam manikuru.



Two color mix of everything

I'm still in dots and stripes, but this time I broke it down with some chevron. Gray polish is Eveline Color instant 921, white is debby A293, pink is Rimmel Jazz funk. Gray and white nail polish are applied in two coats as base. Chevron pattern is done with some self-adhesive patterns I ordered from eBay long time ago. First time I used them, I wasn't really happy with the results because the polish somehow dragged from beneath them and everything turned out messy and uneven. If you're used to my manicures, you know that doesn't do well with me. :D This time it ended up great and I was quite content with how it turned out, but it soon became too much so it didn't last very long.

Mix svega u dvije boje

Još sam uvijek u točkicama i prugicama, ali sam ih ovaj put razbila s malo chevrona. Sivi lakić je Eveline Color instant 921, bijeli je debby A293, rozi Rimmel Jazz funk. Što se tiče sivog i bijelog laka za nokte, oba su kao baza išli u 2 sloja. Chevron uzorak je rađen uz pomoć samoljepljivih šablona koje sam nekada davno naručila s eBaya. Prvi put kad sam radila s tim šablonama, nisam bila baš najsretnija rezultatom jer se nekako lak zavlačio ispod njih pa bi ispalo neuredno i nepravilno. Ako ste navikli na moje manikure, onda znate da to kod mene ne prolazi. :D Ovaj put je stvarno super ispalo i u končanici sam bila vrlo zadovoljna manikurom, ali brzo mi je postala too much pa nije baš potrajala.



Detailed stamp

My favorite of today's three manicures was done before I knew it. I did it in the middle of work week and didn't have time so the plan was to do something as simple as possible. I surprised my self. Base polish is Essence Glastonberry from TE Love & Sound. It's polish with a bit weaker sand effect, lilac-nude shade that dries to matte. I applied it in two coats and when it was completely dry, I stamped the pattern from a copy of Moyou pločice Pro XL 14 with dark purple Anny Drama queen polish. It all went smooth as butter. Top coat of TC wasn't necessary.

Detaljni pečat

Najdraža od današnje 3 manikure je zapravo nastala u roku 'keks'. Radila sam je usred radnog tjedna i nisam imala vremena pa je u planu bilo napraviti nešto što jednostavnije. Sama sam sebe iznenadila. Bazni lak je Essence Glastonberry iz TE Love & Sound. Radi se o laku slabijeg sand efekta, lilasto-nude nijanse koji se suši mat. Nalakirala sam ga u dva sloja i kada je sve bilo sasvim suho, pečatirala sam uzorak s kopije Moyou pločice Pro XL 14 i to tamnoljubičastim Anny Drama queen lakićem. Išlo je kao podmazano. Završni sloj TC-a mi nije bio potreban.



I hope you like it.

:* until next post!

Nadam se da vam se sviđa.

:* do sljedećeg posta!



No comments:

Post a Comment

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!