A little bit of nail art II

I continue with some nail art so there are 4 new manicures for you today!

Nastavljam sa crtkarijama po noktima pa danas imam 4 nove manikure za vas!


Pink hearts 
I did this manicure for Valentine's day. My BF and I were traveling to Bosnia and Zadar to do the final arrangements for our wedding so I wanted to have something pink in combination with some hearts on my nails. In the end I had this. Instead of regular base I applied Essence nail whitener because I planned on keeping one part of the nail without color and this whitener gives a really nice and subtle glow. When I was sure that whitener is completely dry I placed DIY templates made out of paper stickers and craft scissors on the bottom of the nails and the rest I painted with 2 coats of Manhattan 53F pink nail polish. I could apply even the third coat, but since I had to remove the template, it would be a little tricky to accumulate that much of nail polish. Otherwise I have to say that this is the third Manhattan nail polish that I used and I am as much disappointed with this one as I was with other 2 (it applies pretty bad and although they seem well pigmented, sometimes they don't cover completely in 3 coats). When I removed the templates, I had a heart shape that I bordered with white dots using dotting tool and SGGM 46. I waited a little longer 'till the dots were completely dry so TC wouldn't make a mess and applied 1 coat.

Pink srca
Ovu sam manikuru napravila za Valentinovo. Moj dragi i ja smo išli u Bosnu i Zadar obavljati zadnje pripreme za svadbu pa sam htjela na noktima imati nešto pink u kombinaciji sa srcima. Na kraju je ispalo ovo. Umjesto uobičajene baze nalakirala sam Essence izbjeljivač za nokte jer je plan bio da dio nokta ostane bez boje pa da bude pristojna podloga. :D Kada sam bila sigurna da se sasvim osušio, nalijepila sam šablone koje sam sama napravila pomoću papirnatih naljepnica i škara s efektom u dnu nokta te ostatak nokta prelakirala s 2 sloja Manhattan 53F rozog laka za nokte. Mogla sam komotno i treći sloj staviti, ali obzirom da sam trebala maknuti šablonu, bilo je malo nezgodno gomilati toliko laka. Inače je ovo 3. Manhattanov lakić koji sam koristila i jednako sam razočarana njime kao i s prethodna dva (prilično loša mazivost i iako se čine lijepo pigmentiranima, katkad ne pokrivaju potpuno ni u 3 sloja). Dobiveno 'srce' sam obrubila bijelim točkicama koristeći točkalicu i SGGM 46. Nešto sam duže čekala da se točkice sasvim osuše kako ih TC ne bi razmuljao i prelakirala jednim slojem.


Fried eggs 
I've imagined this manicure as daisies on the ring finger and thumb, and some nice color on the other nails. When I finished, I realized that daisies look like popcorn, but when I've triggered another photo, popcorn became history. It definitely looked like fried eggs, so I called this manicure that way. :D On the dry base I've polished two layers of beautiful Essence Off to Miami and then with dotting tool on the ring finger and thumb I've added 'fried eggs' using Farmasi 33 and Essence Little Miss sunrise. All was finished up with one layer of the TC.
 
Jaja na oko
Manikuru sam zamislila kao ivančice na prstenjaku i palcu te neka lijepa boja na drugim noktima. Kada sam završila, shvatila sam da ivančice izgledaju kao kokice, a kada je još okinuta fotka, i kokice su postale prošlost. Definitivno je izgledalo kao jaja na oko pa sam tako manikuru i nazvala. :D Na suhu bazu sam nalakirala dva sloja predivnog Essence Off to Miami lakića i onda točkalicom na prstenjak i palac dodala 'jaja na oko' koristeći Farmasi 33 i Essence Little Miss sunrise lakove. Sve sam završila jednim slojem TC-a.


Distressed 
I found the idea for this manicure at Chalkboardnails and I did it by this tutorial. I must admit I thought it would be torture and that it would end up with disappointment, however, is so simple and so good-looking in the end that you have to try it yourself. Over the base I've polished 2 layers of white Debby A293. On the side I've prepared three different bright and cheerful polishes and black Opoola 46 because after white has dried, the rest goes very quickly. I've applied also SGGM 122 (pink), Essence The one and only (lilac) and SGGM 157 (pastel blue), in a way that I've whipped almost everything of the brush before applying polish on the nail. It looked like randomly tossing paint and I haven't put them over the entire nail, but by 2-3 short strokes over each nail. When I was finished with bright colors, I did the same procedure with black nail polish and all ended with TC which gave a beautiful glow. Manicure was pretty durable and I got loads of nice comments about it. Try it! ;)
 
Distressed
Ideju za ovu manikuru sam našla kod Chalkboardnails te sam ju radila po ovom tutorialu. Moram priznati da sam mislila kako će to biti mučenje i da će okončati razočaranjem, međutim toliko je jednostavno i toliko dobro izgleda na kraju da morate probati. Preko baze sam nalakirala 2 sloja Debby A293 bijeloga laka. Sa strane sam si pripremila 3 različita svijetla i vesela lakića te crni Opoola 46 jer nakon što se bijeli osuši, ostalo ide jako brzo. Nanosila sam redom  SGGM 122 (rozi), Essence The one and only (lila)  i SGGM 157 (pastelno plavi), ali tako da sam četkicu laka potpuno ocijedila o grlo bočice. Izgledalo je kao nasumično nabacivanje boje i nisam ih stavljala preko cijelog nokta, nego po 2-3 kratka poteza preko svakog nokta. Kada sam bila gotova s veselim bojama, isto sam učinila i s crnim lakom za nokte te sam sve završila TC-om koji je dao predivan sjaj. Manikura je bila prilično trajna i dobila sam brdo lijepih komentara za nju. Probajte! ;)


Hexagon glitter
This manicure was totally unplanned. I did some digging on my nail art supplies and everything that goes with it and realized that I have a pack of 12 containers with hexagon glitter in different colors. I've ordered them from eBay really long time ago, certainly more than a year and a half ago, and I've never used them. Shame on me! :/ Anyway, I grabbed my first China Glaze polish to finally try out the brand and just chose hexagon glitter color that would go with that China Glaze. The shade that I've chose and polished over base is Channelesque and I've started by putting only one layer. While it dried, I chose transparent hexagons that depended by the light changed their color from transparent through yellow and green to blue shades. I've polished the second coat of Channelesque, and while it was still wet, I've used dotting tool to put hexagons diagonally to cover half of the nail. I did not expect too much and I knew that it was a risk choice, but everything went just fine and went rather quickly. It turned out pretty neat because dotting tool helped me be quite precise. I've ended up with two coats of TC to cover the protruding hexagons as much as neatly and nicely I could, because these are still little bigger and they should be reined.
 
Heksagon glitter
Ova manikura je nastala totalno neplanirano. Malo sam kopala po svojoj zalihi stvari za nail art i sve što ide uz to i shvatila da imam pakovanje od 12 posudica s heksagon glitterom različitih boja. Naručila sam ih s ebaya stvarno davno, ima sigurno više od godinu i pol, a nisam ih nikada koristila. Sram me bilo! :/ Uglavnom, dograbila sam svoj prvi China Glaze lakić da napokon i taj brend isprobam i samo odabrala heksagon glitter u boji koji bi mi išao uz China glaze. Nijansa koju sam odabrala i nalakirala preko jednog sloja baze je Channelesque te sam za početak stavila samo jedan sloj. Dok se sušio, odabrala sam prozirne heksagone koji su se ovisno o osvjetljenju presijavali od bezbojnih, preko žutih i zelenih pa sve do plavih nijansi. Lakirala sam drugi sloj laka jedan po jedan nokat i dok je lak još bio mokar, točkalicom sam slagala heksagoniće tako da dijagonalno pokriju polovinu nokta. Nisam previše očekivala i znala sam da riskiram debakl, no sve je proteklo u savršenom redu i išlo je prilično brzo. Lak mi se nije stigao osušiti dok sam stavljala heksagone, a i ispalo je prilično uredno jer sam točkalicom mogla vrlo precizno slagati. Sve sam završila s dva sloja TC-a da pokrije stršeće heksagone jer koliko god uredno i lijepo stajali, ovi moji su ipak malo veći i trebalo ih je zauzdati.


I hope you like it even though I didn't liked this series of nail art that much. Distressed is the only one of these which manicure I would repeat! What do you think?

Nadam se da vam se sviđa iako sam sama ovom serijom najmanje zadovoljna. Distressed je jedina koju bih od ovih manikura ponovila! Što vi mislite?

:* till next post!
:* do sljedećeg posta!

6 comments:

  1. Love them all, especially the last one, very pretty!!

    ReplyDelete
  2. da jaja na oko lol je baš slatka proljetna manikura, distressed je woow...lijepe su i ostale dvije. napisala sam na forumu da mi se sviđaju tvoje manikure, imamo sličan ukus osim po pitanju nudaća :) samo što ti imaš ljepše nokte

    ReplyDelete
  3. Sve su mi prekrasne, ali se slažem da je Distressed najbolja i dakako nešto što namjeravam i sama probati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obavezno! :) Baš se veselim vidjeti

      Delete
  4. odlične manikure, sve do jedne :D
    negdje prošle godine sam pokušavala nacrtati rascvetalu granu pa su mi na kraju cvjetići više ličili na frigana jaja, nasmijala me ova tvoja asocijacija :D

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!