Finally snow

This year I'm all about snowflakes and the real winter manicure doesn't go without them. At foreign bloggers I saw these beautiful snowflakes that I searched at the wilderness of the internet and in the end I found them on one stamping plate from ebay. However I gave up on them because it was a large plate with holiday motives, mostly for Christmas and Halloween, and that wasn't very interesting for me. But I've found stickers... I should only wait for the snow, that just didn't want to fall and almost spring temperatures haven't contribute winter atmosphere. But it's a known fact that good things come to those who wait! Or they just wait too long... :D

Ove godine sam poludjela za pahuljicama i prava zimska manikura mi ne prolazi bez njih. Kod stranih blogerica sam vidjela iste predivne pahuljice koje sam tražila po bespućima interneta i na kraju našla na pločici za pečatiranje s ebayja. Međutim odustala sam od njih jer se radilo velikoj pločici s blagdanskim motivima, većinom za Božić i Halloween, a to mi nije bilo napeto. No našla sam naljepnice... Trebalo je samo dočekati snijeg koji nikako nije htio padati, a ni gotovo proljetne temperature nisu pridonosile zimskom ugođaju. Ali poznata je činjenica da tko čeka, dočeka! Ili se samo načeka... :D






For this flaky winter manicure I got a lot of nice comments and it's actually very simple to do. The hardest thing is just to paint a nail polish, and when was that a problem to anybody? :D

Za ovu zimsku i pahuljastu manikuru sam dobila puno lijepih komplimenata, a zapravo je vrlo jednostavna za napraviti. Najteži posao je samo nalakirati lakić, a kada je to ikome bio problem? :D

The polish that I decided to use is Happy Hands Tropical storm. It's a blurry middle blue color. The polish contains larger golden glitter and red, blue and gold circles, squares and hexagons, larger and smaller and it's very faintly pigmented. For full coverage I'd surely need 3 coats minimum, and given that I've learned a lesson with Happy hands indie nail polishes about layers, over a base coat I applied one coat of Essence I love bad boys which has very similar shade as Tropical storm. On this way I covered the whole nail with only one coat of Essence and with one coat of Tropical storm.

Lakić koji sam odlučila koristiti je Happy Hands Tropical storm. Radi se o mutnoj, srednje plavoj boji. Lakić sadrži krupniji zlatni glitter te crvene, plave i zlatne kružiće, kockice i heksagoniće, što veće, što manje i prilično je slabo pigmentiran. Za potpuno prekrivanje nokta bi mi sigurno trebalo minimalno 3 sloja, a obzirom da sam s Happy Hands indiećima naučila lekciju o slojevima, na bazni lak sam nalakirala jedan sloj Essence I love bad boys lakića koji je nijansom jako sličan Tropical stormu. Na taj način sam jednom slojem Essencea i jednim slojem Tropical storma potpuno prekrila nokat. 



When the polish dried, I started with stickers. I was careful to choose different snowflakes different sizes and I put two of them on every nail, and on some nails I added a circle, star or square also. Snowflakes that protruded beyond the nail I folded and filed over the edge of the nail to remove the overage. In the end I sealed everything with Essence Soft touch matte TC and that was about it.

Kada se lak posušio, počela sam lijepiti naljepnice. Pazila sam da biram različite pahuljice različitih veličina te sam na svaki nokat zalijepila po dvije, a na neke sam dodala i kružić, zvjezdicu ili kvadratić. Pahuljice koje su stršale van nokta sam presavila i porašpala rub kako bih odstranila višak. Na kraju sam samo sve prelakirala Essence Soft touch mat TC-om i to je bilo to.



I personally find this manicure really cute and it fits great this winter atmosphere outside. I hope this wasn't the only possibility to work with snowflakes this winter and that snow will fall again at least one more time.

Meni osobno je manikura baš simpatična, a i sjajno se uklopila u zimski ugođaj vani. Nadam se da mi ovo nije bila jedina mogućnost rada s pahuljicama ove zime i da će snijeg pasti barem još jednom. 



Do you like winter and snow? What manicures do you prefer in winter?

Volite li vi zimu i snijeg? Kakve manikure preferirate zimi?

:* till next post!
:* do sljedećeg posta!

7 comments:

  1. Your nail art is some of my favorite! This is sooo gorgeous!

    -Erica
    http://diaryofatrendaholic.blogspot.ca/

    ReplyDelete
  2. Meni je ovo stvarno fantastično! Svaka čast :D Tereza

    ReplyDelete
  3. Prekrasna snježna manikura :)
    Imaš talenta, trebala bi otvoriti salon ako ti propadne pravi posao ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :D Da živim bilo gdje drugdje, možda bih i uspjela... Ali ako baš ne moram, radije se ne bih bavila time jer kontam da bih si upropastila hobi forsiranjem.

      Delete
  4. Ovo je predivno <3 savršeno!!

    ReplyDelete
  5. Ovo mi je jedna od dražih tvojih manikura :)

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!