Challenge - Three colors: Porcelain coffee cup inspired


So... Challenges are just not my thing! When someone (or in this case something) says you'll do this or that, I block out. Any kind of rules when it comes to my hobbies, especially my nails aren't welcome. Luckily I had an idea of three color manicure before I knew about the challenge and the guest post. Am I one lucky bastard or what? :))

Izazovi jednostavno nisu moj đir! Ako mi netko (ili u ovom slučaju nešto) dirigira što ću raditi, blokiram. Bilo kakva pravila po pitanju mojih hobija, a posebno ako su nokti u pitanju, nisu dobrodošla. Srećom, imala sam ideju za trobojnu manikuru prije nego sam saznala za izazov i gostujući post. Zar nemam sreće? :))




The other day while I was drinking my morning coffee, I cought myself staring at the cup. Then it crossed my mind to do a manicure like those old porcelain coffee cups. Ofcourse, my coffee cup doesn't look like this but it wouldn't be interesting to just paint nails burgundy red. :))

Neki dan dok sam pila jutarnju kavu, uhvatila sam se kako buljim u šalicu. Onda mi je palo na pamet napraviti manikuru poput onih starih porculanskih šalica za kavu. Naravno, ja nemam takvu šalicu, a ne bi  bilo ni zanimljivo samo nalakirati nokte tamnocrvenom. :))


First I applied a basecoat and that is always Eveline Diamond hard and shiny nails. White polish is Smart girls get more 46 and there are two coats. White polishes dry very slow, that's my experience and I waited until I was completely sure that it's dry. For stamping I used Essence Stampy polish Stamp me! black and Essence stamping plate. I concentrated myslef on the left side of every nail and after I finished stamping, I applied Essence BTGN topcoat. In the end, when everything dried, I used a duct tape and covered that stamped part of every nail so I could precisely apply blue polish on the right side. The blue polish is Golden Rose matte (there's number 10 in the back but I'm not sure is that the polish number).

Prvo sam nalakirala bazni lak, a to je uvijek Eveline Diamond hard and shiny nails. Bijeli lakić je SGGM 46 i tu su 2 sloja. Bijeli se lakovi po mom iskustvu suše dosta sporo pa sam čekala dok nisam bila potpuno sigurna da je sasvim suh. Za pečatiranje sam koristila Essence Stampy polish Stamp me! black i Essenceovu pločicu. Koncentrirala sam se pritom na lijevu stranu svakog nokta i nakon što sam završila s pečatiranjem, stavila sam jedan sloj Essence BTGN nadlaka. Na kraju, kada se sve osušilo, koristila sam samoljepljivu traku kojom sam prekrila dio nokta na kojem je pečatirani dizajn da bih precizno mogla nanjeti plavi lakić na desnu stranu. Plavi lakić je Golden Rose matte (na poleđini laka je broj 10, no nisam sigurna da je to broj/naziv lakića).




How do you like it? Does this manicure remindes you of old porcelain coffee cups?

Kako vam se sviđa? Podsjeća li vas ova manikura na stare porculanske šalice za kavu?






Other bloggers participating challenge:
12. Andreea M. - http://www.summer-gold.com
17. Mihaela - http://lacquerbuzz.com
18. Mihaela(Ela's Dreams) - http://elasdreams.blogspot.ro

19 comments:

  1. Potpuno je fenomenalno! Oce li mi iko objasniti kak o funkcionise to pocetiranje? Nemam blage veze s tim a jako zelim da probam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala :) vrlo jednostavno! trebaš kupiti pečatić i pločice s različitim šablonicama! nakon što nalakiraš nokte željenom bojom i to se dobro osuši, uzmeš drugi lakić (za koji vodiš računa da ima dobru prekrivnu moć), prebojaš šablonicu na pločici koju želiš, višak laka sastružeš (nekom starom karticom najbolje) i ono što ostane kupiš pečatom i prenosiš na nokat.

      Delete
  2. Wooow kombinacija predivna.

    ReplyDelete
  3. It's so delicate and pretty!

    ReplyDelete
  4. Anonymous05 June, 2013

    So pretty!

    ReplyDelete
  5. Excelent. It's so beautiful!

    ReplyDelete
  6. OMG! It's perfect! I love it! <3

    ReplyDelete
  7. This totally reminds me of Belle from Beauty and the Beast! Especially since there's cups and saucers in the movie! Love it!

    ReplyDelete
  8. Great! The stamps look awesome!

    ReplyDelete
  9. Wow it is amazing :) it is so delicate

    ReplyDelete
  10. ajme ovo mi je bas super mirtochka :D

    ReplyDelete
  11. Anonymous17 June, 2013

    Love this one, gorgeous design.

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!