Nail art - Colorful puzzle

When I started this manicure, I wanted to do something entirely different, which included making quite complex gradient. While trying to find a sponge for the gradient, I came accross my dotting tool and decided to go this way. „Go with the flow“ style :)

Kad sam krenula u izradu ove manikure, imala sam nešto totalno drugačije na umu. Namjeravala sam napraviti kompleksni gradient, no nisam mogla naći spuživce koje su mi trebale. Dok sam ih tražila naišla sam na svoje točkalice i dobila ideju za manikuru koju ćete vidjeti u nastavku. Kako se kockice nekad zanimljivo poslože :)



Procedure:

First I painted the left half of my nails, each in different color. After that has dried a bit, I painted the other half of the nail in same color as the opposite side of the neighboring nail to make the manicure conected. Then I took my dotting tool and made dotts in color of the other half of the nail, right near the border in the half of the nail. I had repeated the procedure until I came up with a manicure on the pictures.
I know this seems a bit complicated, but if you want to try it yourself please feel free to send an e-mail or ask in the question section. :)
Postupak:

Prvo sam obojala lijeve polovice noktiju, svaku u drugu boju. Nakon što se to malo osušilo, nalakirala sam i druge polovice drugom bojom, no istom kakva je i na noktu do, kako bi manikura bila povezana. Tada sam uzela točkalicu i potočkala nokat duž granice na polovici nokta, naravno u boji one druge polovice. To sam ponavljala sve dok nisam dobila manikuru kakvu vidite na slikama.
Znam da se ovo čini možda komplicirano, pa ako se odlučite na izradu, slobodno mi postavite pitanje u komentar ili na mail, bit će mi drago pomoći :)

Polishes I've used /Lakovi koje sam koristila:
  • green/zeleni: OPI - Green-Wich village
  • blue/plavi: Flormar - 431
  • purple/ljubičasti: Alessandro - Adore me
  • lilac/lila: Manhattan - 69G
  • pink/rozi: Pupa - M103



If you use only two colors, instead of this 5, this manicure get's to be very wearable, try it!

Ukoliko ovu manikuru napravite u dvije boje, umjesto 5, ona postaje vrlo nosiva. Pokušajte!

Illy 

14 comments:

  1. Baš simpatično :)))

    ReplyDelete
  2. Baš divno! Najbolje su mi kombinacije boja na malom prst i prstenjaku. I ostali su super, ali na srednjem se slabije vidi jer su oba laka tamna. ALi koja odlična ideja, i izvedba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :) I ja mislim da je naj kombinacija boja na prstenjaku. Uzivo se na srednjem bolje vidi jer su lakovi razlicitog finisha.

      Delete
  3. awesome! I'd love to try this next on my nails!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Feel free to leave me a link of your mani in this way :)

      Delete
  4. A ovo je nesto sto hocu vec neko vreme da probam, bas cu da probam i ja ovih dana:) Super ti je ispalo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Ostavi link kad napravis

      Delete
  5. Skidam kapu!!!

    Predivno i jako efektno, mogu misliti kako svi gledaju u tvoje nokte :))

    ReplyDelete
  6. Anonymous09 June, 2013

    Vrlo cool! :)

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate it :)
If you would like we can follow each other - just leave me link and notice that you are following me and I will come to follow you too!